Peugeot 408 w gamie francuskiej marki pozycjonowany jest pomiędzy kompaktową 308 i flagowym modelem 508, ale również między SUV-ami 2008 i 3008. Pod względem stylistycznym wyróżnia się modnymi akcentami nadającymi mu cechy SUV-a i crossovera – powiększony prześwit, osłony nadkoli i progów, a do tego oferuje bardzo przestronne i nowocześnie urządzone wnętrze.
W Polsce auto dostępne będzie w benzynowej wersji PureTech 130 z turbodoładowanym silnikiem 1.2 o mocy 130 KM i automatyczną 8-biegową skrzynią oraz jako hybryda pług-in w wariantach o mocy 180 lub 225 KM. Pod koniec przyszłego roku do gamy powinna dołączyć odmian czysto elektryczna dysponująca mocą 156 KM.
Do wyboru klienci mają trzy pakiety wyposażenia: Allure, Allure Pack oraz GT. Już w bazowej standard obejmuje takie elementy jak m.in.: centralny ekran dotykowy 10" z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i Toggles, wbudowaną nawigację satelitarną, radio cyfrowe DAB, Peugeot i Cockpit z konfigurowalnym wyświetlaczem kierowcy 10", bezprzewodowy interfejs Mirror Screen (Apple Carplay/ Android Auto, gniazda USB-C: 2 z przodu (ładowanie + przesył danych) oraz 2 z tyłu, dwustrefową klimatyzację, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu, 17-calowe alufelgi i przednie reflektory LED wraz ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie kłów. Do tego dochodzą: system aktywnego monitorowania pasa ruchu, automatyczne sterowanie światłami mijania/drogowymi i system automatycznego hamowania awaryjnego (kamera).
Ceny nowego Peugeota 408 zaczynają się od 143 tys. zł za wersję 1.2 Allure. Słabsza hybryda kosztuje minimum 190 550 zł, a topowy wariant startuje od 202 850 zł. Pierwsze auta w salonach dilerskich powinny pojawić się już w styczniu.