Na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej przeniosło się zwycięstwo w konkurencjach dynamicznych i statycznych. Drużyna zgarnęła wszystkie główne nagrody.
LEM Falcon to elektryczny motocykl crossowy o mocy 8 kW, zasięgu 100 km (lub 1,5 godziny jazdy w terenie), masie 106 kg oraz momencie obrotowym 130 Nm. Pojazd posiada ramę i wahacz ze stopów aluminium, subramę z kompozytu węglowo-aramidowego oraz akumulator na bazie ogniw LI-Ion. Programiści i elektronicy z zespołu stworzyli aplikację, która umożliwia nie tylko wyświetlanie najważniejszych parametrów jazdy, temperatur poszczególnych elementów (akumulator, silnik, sterownik), ale również, wykorzystując kamerę zamontowaną w przedniej owiewce, nagrywanie krótkich filmików z jazdy. Motocykl posiada również możliwość wyboru trzech trybów jazdy: ECO, NORMAL i SPORT.
Rywalizacja w Barcelonie była podzielona na część statyczną i dynamiczną. Konkurencje statyczne, czyli prezentacja biznesplanu oraz charakterystyka poszczególnych elementów motocykla sprawdzają zespół pod kątem przygotowania 3-letniego planu produkcji swojego projektu. Na konkurencje dynamiczne składają się: Acceleration (najkrótszy czas przejazdu 50 metrów), Acceleration + (wyścig przyspieszenia w trybie pucharowym), Cones (slalom pomiędzy pachołkami) Autocross (jedno okrążenie trasy off-road) i Endurance (10 okrążeń trasy off-road ze zmianą kierowcy po 5 okrążeniu).
LEM Falcon to już piąty elektryczny motocykl studentów z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych z Politechniki Wrocławskiej. Poprzednie konstrukcje również zdobywały uznanie podczas rywalizacji, jednak ostatnie zwycięstwo było w 2014. Powrót na najwyższy stopień podium to zasługa ciężkiej, ale pasjonującej, rocznej pracy 40 studentów z zespołu LEM Falcon. Za finalnym efektem stoją dziesiątki godzin spędzony na modelowanie komputerowe, obliczenia wytrzymałościowe oraz elektryczne, faza wykonawcza oraz testy.
Podobne wiadomości