"Bez wątpienia na dobry wynik Volkswagena w minionym roku wpływ miał nie tylko Passat, ale także bardzo duża rodzina SUV-ów, która wciąż się powiększa. Ich udział w portfelu marki Volkswagen w 2018 roku wzrósł o ponad 80% w porównaniu z udziałem w 2017 roku" – powiedział Łukasz Zadworny. Gama SUV-ów Volkswagena liczy dziś aż pięć modeli. Najmniejszy z nich – miejski T-Cross – mierzy 4,11 m długości, o 12 cm dłuższy od T-Crossa jest T-Roc – nieco bardziej masywny, który doskonale czuje się nie tylko na ulicach miast. Za sprawą napędu na cztery koła 4MOTION ten SUV Volkswagena dobrze sprawdza się także na nieutwardzonych szlakach.
Tiguan – dłuższy od T-Roca o 25 cm – należy do najpopularniejszych modeli Volkswagena i zajmuje czołowe miejsce w rankingu sprzedaży wśród SUV-ów klasy kompaktowej. Jego przedłużona o ponad 20 cm odmiana – Tiguan Allspace – należy do najobszerniejszych w klasie i zapewnia jeszcze więcej miejsca zarówno w kabinie, jak i w bagażniku. Tiguan Allspace jest doskonałym samochodem rodzinnym, zwłaszcza jeśli wybierze się wersję z miejscami dla siedmiu pasażerów. Na szczycie oferty SUV-ów plasuje się mocny i luksusowy Touareg. O jego prestiżowym charakterze świadczą również mocne silniki V6, do których niebawem dołączy silnik V8 TDI o mocy 421 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki napędowej wynosi 900 Nm. Jak na samochód o długości blisko 5 m, największy SUV Volkswagena prezentuje się zarówno elegancko, jak i sportowo.
Na stoisku Volkswagena nie mogło zabraknąć samochodów elektrycznych. Obok e-Golfa prezentuje się ID. CROZZ – auto elektryczne nowej generacji. „Volkswagen stawia na samochody elektryczne. Do 2023 r. marka zainwestuje w elektryczną mobilność około 9 miliardów euro. W ciągu najbliższych 10 lat planujemy sprzedać na świecie ponad 10 milionów aut elektrycznych. Już za kilka tygodni klienci będą mogli rezerwować kompaktowego ID., który będzie kosztował mniej niż 130.000 złotych – powiedział Łukasz Zadworny.
Elektryczny SUV Volkswagena – ID. CROZZ, który ma polską premierę w Poznaniu, trafi na rynek jako drugi samochód Volkswagena z rodziny ID. Auto łączy funkcjonalność typową dla SUV-ów z dynamiczną sylwetką charakterystyczną dla sportowych coupé. Ten model – obok kompaktowego ID., vana ID. BUZZ i limuzyny ID. VIZZION – pokazuje możliwości nowej modułowej płyty podłogowej (MEB) zaprojektowanej z myślą o samochodach elektrycznych nowej generacji. Elektryczny silnik ID. CROZZ-a dysponuje mocą ponad 300 KM i zapewnia mu prędkość maksymalną 180 km/h. Zasięg auta na jednym ładowaniu akumulatora wynosi ok. 500 km. Czas ładowania do 80 procent pojemności przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 150 kW to zaledwie 30 minut.
Podobne wiadomości