Polski oddział Skody opublikował ceny nowej Fabii. Do tanich już nie zaliczymy tego modelu.
W stosunku do poprzedniej generacji, nowa Fabia podrożała o około 6,5 tys. zł. Obecnie zaczyna się od 59.100 zł w podstawowej wersji Active z silnikiem 1.0 MPI z 80 KM mocy.
Nowa Skoda Fabia – wersje silnikowe
Na start czeski producent do zaoferowania ma dwa silniki – 1.0 MPI i 1.0 TSI. Pierwszy z nich występuje tylko w wersji 80 konnej i zestrojony jest z manualną 5-biegową skrzynią. W przypadku wersji 1.0 TSI mamy kilka odmian ze względu na moc:
- 1.0 TSI z 95 KM i 5-biegową ręczną skrzynią – 66.150 zł
- 1.0 TSI z 110 KM i 6-biegową ręczną skrzynią – 64.100 zł
- 1.0 TSI z 110 KM i 7-biegową skrzynią DSG – 72.650 zł
Jak widać, Skoda jak zapowiedziała wycofała się z diesli. W przyszłości mają trafić na rynek również wariant 65-konny oraz mocniejsza jednostka 1.5 TSI z 150 KM.
Nowa Skoda Fabia – wersje wyposażenia
Nowa Skoda Fabia czwartej generacji ma w sumie trzy poziomy wyposażenia:
- Active – zaczynający się od 59.100 zł. W jego skład wchodzą lusterka boczne w kolorze nadwozia, systemy wspomagające kierowcę jak Lane Assist, Front Assist czy Hill Hold Control, elektryczne przednie szyby, elektryczne lusterka boczne i podgrzewane, reflektory LED, funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy i inne. Poziom Active nie występuje przy silniku 1.0 TSI z mocą 95 KM i 110 KM ze skrzynią DSG.
- Ambition – od 62.650 zł. Jest to oczywiście rozwinięcie poprzedniego pakietu z dopiskiem plus można powiedzieć. W tej wersji wyposażenia znajdziemy czujniki parkowania z tyłu, tempomat, czujnik zmierzchu i deszczu, hamulcowe tarczowe z tyłu oraz parasolkę w drzwiach kierowcy.
- Style – od 69.650 zł. Najwyższy poziom wyposażenia. Można, więc spodziewać się lekkich gadżetów jak oświetlenie Ambiente, klimatyzację automatyczną dwustrefową, bezkluczykowy system uruchamiania auta, elektryczne tylne szyby, dywaniki materiałowe czy podgrzewane spryskiwacze przedniej szyby.
Najdroższa Fabia IV generacji zaczyna się od 79.650 zł, posiada silnik 1.0 TSI z 110 KM i skrzynię DSG, a poziom jej wyposażenia to Style.
Jak widać, nowa Fabia podrożała, ale w sumie rekompensuje to wyposażeniem startowym.