Carvago, europejską platformą sprzedaży samochodów, wybrało 5 modeli z bazy ponad 800 000 samochodów z całej Europy. Podczas wyboru kierowano się ceną i relatywnie niskimi kosztami eksploatacji.
Peugeot 308 SW II
Po niezbyt udanym modelu pierwszej generacji, projektanci Peugeota niemalże od podstaw stworzyli jeden z najbardziej zgrabnych, kompaktowych hatchbacków. Kombi jest nieco mniej eleganckie, ale jego większy tył gwarantuje ogromną ilość przestrzeni. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego może być frustrujące, jednak pod względem mechanicznym samochód będzie idealny idealny. Należy jednak pamiętać, by unikać turbodoładowanych silników benzynowych. Nawet automatyczna skrzynia biegów firmy Aisin będzie służyła długo, o ile poprzedni właściciel wymieniał olej przy przebiegu około 100 000 km.
Ford Focus kombi III
Wykorzystując platformę C, trzecia generacja Forda Focusa pod wieloma względami różni się od swojego poprzednika. Poprawie uległo zarówno wykończenie,jak również także systemy wspomagające parkowanie. Focus Kombi gwarantuje wystarczającą ilość miejsca jego części zamienne są stosunkowo niedrogie, a walory jezdne i jakość obsługi są nadal najlepsze w klasie. Eksperci z Carvago sugerują wybór dwulitrowego diesla, ale koniecznie z manualną skrzynią biegów- naprawa dwusprzęgłowej skrzyni PowerShift skonstruowanej przez Getrag może okazać się kosztowną katastrofą.
Citroen Berlingo
Samochody MPV (Multi Purpose Vehicle - samochody wielofunkcyjne) na bazie vanasą obecnie powszechne, o wiele bardziej niż tradycyjne MPV. Citroen był jedną z pierwszych firm, które zrozumiały ich rodzinny potencjał, samoa. Berlingo to definicja taniego samochodu, który oferuje znakomity stosunek jakości do ceny, podobnie jak jego bliźniak - Peugeot Partner ceny do praktyczności. Próżno w nim jednak szukać jakości premium zarówno w technologi, jak również jakości.
Skoda Fabia Combi III
Praktyczny wybór spełniający rodzinne potrzeby przestrzenne. Fabia trzeciej generacji była jednym z najbardziej kompletnych mniejszych samochodów, zwłaszcza w, niestety wycofanym już, nadwoziu kombi. Podczas zakupy należy jednak zwrócić wwagę na hałaśliwą przednią oś, fałszywe alarmy Front Assist, sadzę w rurze wydechowej i wątpliwą dokumentację serwisową. Awaryjna może okazać się również skrzynia DSG. Standardowe wyposażenie najtańszych wersji nie było rewelacyjne, więc konieczne jest upewnienie się, że wybrany samochód ma wszystkie potrzebne elementy, w tym na przykład fotel kierowcy z regulacją wysokości.
Dacia Lodgy
Siedmiomiejscowy samochód w przystępnej cenie? Dacia Lodgy to idealne rozwiązanie. Należy się jednak przygotować na drobne niedociągnięcia, zwłaszcza w jakości wykonania i dostępnej technologii - nawet wskaźnik temperatury nie był standardem przed 2016 rokiem. Używane Lodgy często wyglądają na zużyte, nawet jeśli mechanicznie są w pełni sprawne. Należy jednak pamiętać, aby żadnym wypadku nie kupować wersji z silnikiem benzynowym 1.2 TCe, czyli jednego z bardziej awaryjnych jednostek ostatnich dwudziestu lat. Optymalnym rozwiązaniem jest tu wybór diesla lub 1.3 TCe benzyna, Warto również zwrócić uwagę na wersję 1,6 w benzynie. Samochód jest równie niezawodny, a cena jest niższa od dwóch poprzednich.
Przy zakupie samochodu posiadającego swoje lata i z takim przebiegiem zawsze zalecana jest ostrożność. Niezbędna jest kontrola przeprowadzona przez doświadczonego mechanika znającego słabe punkty danego modelu. Warto również pamiętać, że przy zakupie za pośrednictwem Carvago każdy wybrany na platformie samochód przechodzi dokładną kontrolę.
Podobne wiadomości