Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w swoim raporcie wstępnie podsumowującym wyniki, jakie w 2020 roku osiąnęły najpopularniejsze auta na polskim rynku, rywalizacja o pierwsze miejsce na podium rozegrała się między dwoma modelami: Skodą Octavią, a Toyotą Corolla.
Co prawda gracz z Japonii ma na swoim koncie aż sześć zwycięstw w zestawieniach na koniec II dekady każdego miesiąca, a Octavia tylko pięć, ale to „czeszka" prowadzi w rankingu za okres I-XII 2020 roku. Nie dość tego, przewaga Octavii nad Corollą (1293 egzemplarze) mogłaby wskazywać, że pogoń „japończyka" za liderem ma niewielkie szanse na powodzenie.
Warto jednak przeanalizować, jak przedstawiała się sytuacja na koniec każdego miesiąca br. Czy zwycięzcy po 20 dniach stawali także na najwyższym podium na koniec miesiąca? Okazuje się, że wyniki nieco się różnią. Skoda Octavia stawała na najwyższym miejscu podium tylko trzy razy, a więc w dwóch przypadkach „nie dowiozła" do końca miesiąca wyniku zanotowanego na koniec II dekady. Jej największy rywal do zwycięstwa w grudniu i w całym 2020 roku, czyli Toyota Corolla cieszyła się złotem aż sześć razy, tyle samo, ile w zestawieniach po 20 dniach miesiąca.
Pozostaje pozycja trzecia. Największe szanse na jej zajęcie ma Toyota Yaris. Model bardzo dobrze radzi sobie w zestawieniach, choć ani razu nie był w 2020 roku liderem na koniec II dekady. Sześć razy stawał za to na pozycji trzeciej. W okresie od marca do maja „Japończyk" ten jednak zniknął z TOP3 najpopularniejszych modeli. Jego miejsce zajęła wówczas Skoda Fabia. Model ten m.in. dwukrotnie zajmował trzecią pozycję na koniec II dekady. Analiza wyników na koniec każdego miesiąca pokazuje jednak pewne różnice w pozycji obu aut. Yaris zdobywał brązowy medal tylko trzy razy, podczas gdy Skoda Fabia – cztery. Do gry może też teoretycznie włączyć się Duster. Model ten co prawda nie jest w ogóle widoczny w czołowej trójce na koniec II dekady każdego miesiąca, ale znajduje się w rankingach całomiesięcznych. W listopadzie rumuński SUV zajął nawet pierwsze miejsce, dwukrotnie też m.in. przypadło mu w udziale srebro. A ponieważ nie znamy jeszcze końcowych danych z całego roku, walka jeszcze trwa.
Na koniec listopada najczęściej rejestrowanym w Polsce modelem w 2020 roku była Skoda Octavia (16 813 szt.; -9,60% r/r), za którą uplasowała się Toyota Corolla (15 516 szt.; -12,02% r/r) oraz Toyota Yaris (13 745 szt. +11,24% r/r), następnie Dacia Duster (11 305 szt.; -20,91/r), a za nią Skoda Fabia (11 174 szt.; -30,25% r/r).
Podobne wiadomości