Schodzące ze sceny Opel Corsa i Renault Clio sprzedają się lepiej od rynkowych nowości. Oto jak wyglądała rywalizacja w klasie maluchów w Europie w 2019 roku.
Eksperci Jato Dynamics sprawdzili wyniki sprzedaży samochodów w Europie. W zestawieniu 25 najpopularniejszych aut marca wciąż króluje Volkswagen Golf. Na kolejnych miejscach są jednak popularne maluchy takie jak Renault Clio, Volkswagen Polo, Opel Corsa, Ford Fiesta czy Peugeot 208. Kolejność wymienionych aut nie jest przy tym przypadkowa. Wymieniliśmy je w kolejności zajętych miejsc w rankingu sprzedaży – od najwyższej pozycji do niższej.
Sporą niespodzianką są szczególnie wyniki modeli schodzących już z rynku – Opla Corsy, Peugeota 208 i Renault Clio. Znamy już bowiem następców francuskich maluchów (można je było podziwiać wiosną w Genewie). Opel zaś odlicza już tygodnie do premiery nowej Corsy. Znamienne, że perspektywa zmiany warty wcale nie zniechęciła klientów do wstrzymania się z zakupami. Renault Clio wciąż jest liderem segmentu B i wiceliderem wśród wszystkich aut sprzedawanych w Europie.
W marcu Clio znalazło się na drugim miejscu najchętniej kupowanych samochodów w Europie. Co ciekawe sprzedaż małej „renówki" nawet rośnie w porównaniu ze znacznie młodszym Volkswagenem Polo, który uplasował się na trzecim miejscu. Nieźle radzi sobie także Opel Corsa (wzrost aż o 14 proc.), który cieszy się większym wzięciem np. od Forda Fiesta (model zanotował aż 24 proc. spadek).
W tabeli wyniki sprzedaży (liczono rejestracje nowych pojazdów) popularnych maluchów w 27 krajach Europy (dane za marzec 2019 roku).
Miejsce | Marka/ model | Liczba nowych rejestracji w marcu 2019 (egz.) | Różnica w porównaniu do marca 2018 roku |
1 | Renault Clio | 39 744 | + 7 % |
2 | Volkswagen Polo | 31 613 | - 2 % |
3 | Opel Corsa | 30 927 | +14 %. |
4 | Ford Fiesta | 30 272 | -24 % |
5 | Peugeot 208 | 26 328 | - 9 % |
6 | Toyota Yaris | 25 779 | + 6 % |
7 | Citroen C3 | 24 972 | + 11 % |
8 | Skoda Fabia | 18 283 | - 5 % |