Na pokładzie pojawiło się nowe wyposażenie i systemy bezpieczeństwa, a pod maskę trafił zmodernizowany i oszczędniejszy silnik wspomagany układem mild hybrid. Ceny zmodernizowanego modelu zaczynają się od 52 900 zł
Po trzech latach od debiutu obecnej generacji Swifta Japończycy zdecydowali się na jego modernizację. To dość szybko, tym bardziej, że Swift nadal wygląda świeżo i atrakcyjnie, co potwierdzać mogą chociażby dobre wyniki sprzedaży – auto oferowane jest na 119 rynkach.
Tym razem jednak Japończycy skupili się głównie na poprawie technologii i unowocześnieniu systemów oraz rozbudowaniu wyposażenia dodatkowego. Z zewnątrz Swift zmienił się raczej symbolicznie. Zmodyfikowano pas przedni, na którym pojawiła się bardziej zadziorna, trójwymiarowa osłona chłodnicy o kropkowanej strukturze z chromowanym akcentem. Mamy także nowy wzór polerowanych felg aluminiowych, a także inne niż dotychczas, dwukolorowe kombinacje kolorów nadwozia. Wśród nich znajdziemy flagowy lakier Burning Red Pearl Metallic, połączony z czarnym dachem, Speedy Blue Metallic z czarnym dachem, a także dwa zupełnie nowe lakiery: Orange Pearl Metallic z czarnym dachem i Rush Yellow Metallic ze srebrnym dachem. Z kolei w kabinie pojawiły się nowe elementy dekoracyjne w kolorze srebrnym.
Suzuki Swift po liftingu – nowy oszczędny układ napędowy
Największe zmiany zaszły jednak pod maską. Nowością jest zmodernizowany silnik benzynowy 1.2 DualJet (K12D), współpracujący ze zmodernizowanym układem mild hybrid z oddzielnym akumulatorem litowo-jonowym o większej pojemności. Jak twierdzi Suzuki, pozwoliło to na zachowanie dobrej dynamiki i osiągów przy wyraźnym obniżeniu spalania.W silniku zastosowano elektrycznie sterowany układ zmiennych faz rozrządu (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do chłodzenia tłoka. Z kolei w układzie mild hybrid zastosowano większe akumulatory litowo-jonowe (10 Ah zamiast 3 Ah). Dzięki temu układ jest w stanie zmagazynować więcej energii odzyskanej z hamowania, która później wykorzystywana jest przez rozbudowany alternator z funkcją silnika elektrycznego, który w razie potrzeby wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania, a to pomaga zmniejszyć zużycie paliwa.
Suzuki Swift po liftingu – nowe systemy bezpieczeństwa
Zmodernizowany Swift będzie także lepiej wyposażony. Już w podstawowej wersji wyposażenia znajdziemy nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo, a od wersji Premium Plus dochodzi kilka nowości, takich jak: funkcja rozpoznawania znaków drogowych, monitor martwego pola i funkcja zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu (system działa przy prędkości pomiędzy 60 a 160 km/h).
Mamy także system ostrzegania o ruchu poprzecznym za pojazdem (Rear Cross Traffic Alert). Podczas cofania przy prędkości do 8 km/h samochód korzysta z dwóch czujników radaru zamontowanych z tyłu, aby ostrzec kierowcę o zbliżaniu się pojazdów. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji system informuje kierowcę poprzez wyświetlacz informacyjny i ostrzeżenie dźwiękowe.
Suzuki Swift po liftingu – ile kosztuje?
Ceny zmodernizowanego Suzuki Swifta Mild Hybrid zaczynają się od 52 900 zł za wersję Premium. Najbogatsza wersja Elegance jest o 10 000 zł droższa. Za dodatkowe 5000 zł można mieć skrzynię CVT.