
Renault Austral to młody model, więc lista typowych usterek jest krótka, a większość egzemplarzy wciąż jest na gwarancji producenta. Mimo to warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.
Elektronika pokładowa: Jak w każdym nowoczesnym aucie, zdarzają się sporadyczne "zacięcia" systemu OpenR. Zazwyczaj problem rozwiązuje aktualizacja oprogramowania w ASO lub prosty reset systemu. Warto sprawdzić, czy wszystkie funkcje (Mapy Google, Asystent, kamery) działają płynnie.
Skrzynia biegów E-Tech: Zaawansowana skrzynia kłowa (multi-mode) w hybrydzie działa inaczej niż klasyczny automat. Warto odbyć dłuższą jazdę próbną, by sprawdzić, czy jej charakterystyka (czasem wyczuwalne zmiany trybów pracy) nam odpowiada. Generalnie jest to trwała konstrukcja.
Brak poważnych bolączek mechanicznych: Nowy silnik 1.2 TCe (w przeciwieństwie do starszych jednostek konkurencji) posiada trwały łańcuch rozrządu, co eliminuje ryzyko kosztownych awarii związanych z paskiem. Jednostka 1.3 TCe również cieszy się dobrą opinią.
Jako że to wciąż nowy model, ceny używanych egzemplarzy trzymają się mocno. To jednak okazja, by kupić auto o 15-25% taniej niż w salonie. Najtańsze egzemplarze z rocznika 2022, z silnikiem 1.2 Mild Hybrid i podstawowym wyposażeniem, można znaleźć w cenach od około 105 000 - 115 000 złotych. Najpopularniejsze wersje Techno z silnikiem 1.3 Mild Hybrid (160 KM) z lat 2022-2023 to wydatek rzędu 120 000 - 140 000 złotych. Topowe wersje Iconic Esprit Alpine z napędem E-Tech Full Hybrid 200 KM i systemem 4Control to wciąż wydatek powyżej 150 000 złotych, ale i tak jest to znacząca oszczędność w stosunku do ceny nowego egzemplarza.
Zalety Renault Austral
nowoczesny, przyciągający wzrok design;
fantastyczne, świetnie wykonane i technologicznie zaawansowane wnętrze (system OpenR z Google);
wysoki komfort podróżowania i świetne wyciszenie kabiny;
bardzo praktyczne rozwiązania (przesuwana kanapa, duży bagażnik);
oszczędne i dynamiczne zelektryfikowane jednostki napędowe;
znakomita zwrotność i stabilność w wersjach z systemem 4Control;
wysoki poziom bezpieczeństwa (5 gwiazdek Euro NCAP).
Wady Renault Austral
wciąż stosunkowo wysokie ceny na rynku wtórnym;
brak w ofercie silników Diesla i mocnych, tradycyjnych jednostek benzynowych;
charakterystyczna praca skrzyni biegów w wersji E-Tech wymaga przyzwyczajenia;
twardość zawieszenia może być odczuwalna na dużych, 20-calowych felgach;
automatyczna skrzynia biegów X-Tronic (CVT) nie każdemu przypadnie do gustu.
Podobne wiadomości