Używany Renault Austral (od 2022). Poznaj wady i zalety zanim kupisz

4 miesiące, 3 tygodnie temu - 13 lipca 2025, Motofakty
Używany Renault Austral (od 2022). Poznaj wady i zalety zanim kupisz
Używany Renault Austral to fantastyczna propozycja dla tych, którzy szukają nowoczesnego, stylowego i świetnie wykonanego SUV-a. Auto zachwyca technologią pokładową, jakością wnętrza i praktycznymi rozwiązaniami, takimi jak przesuwana kanapa. To dojrzała i dopracowana konstrukcja, która na razie nie zdradza poważniejszych słabości. Na co jednak warto zwrócić uwagę?

Renault Austral to młody model, więc lista typowych usterek jest krótka, a większość egzemplarzy wciąż jest na gwarancji producenta. Mimo to warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

  • Elektronika pokładowa: Jak w każdym nowoczesnym aucie, zdarzają się sporadyczne "zacięcia" systemu OpenR. Zazwyczaj problem rozwiązuje aktualizacja oprogramowania w ASO lub prosty reset systemu. Warto sprawdzić, czy wszystkie funkcje (Mapy Google, Asystent, kamery) działają płynnie.

  • Skrzynia biegów E-Tech: Zaawansowana skrzynia kłowa (multi-mode) w hybrydzie działa inaczej niż klasyczny automat. Warto odbyć dłuższą jazdę próbną, by sprawdzić, czy jej charakterystyka (czasem wyczuwalne zmiany trybów pracy) nam odpowiada. Generalnie jest to trwała konstrukcja.

  • Brak poważnych bolączek mechanicznych: Nowy silnik 1.2 TCe (w przeciwieństwie do starszych jednostek konkurencji) posiada trwały łańcuch rozrządu, co eliminuje ryzyko kosztownych awarii związanych z paskiem. Jednostka 1.3 TCe również cieszy się dobrą opinią.

Jako że to wciąż nowy model, ceny używanych egzemplarzy trzymają się mocno. To jednak okazja, by kupić auto o 15-25% taniej niż w salonie. Najtańsze egzemplarze z rocznika 2022, z silnikiem 1.2 Mild Hybrid i podstawowym wyposażeniem, można znaleźć w cenach od około 105 000 - 115 000 złotych. Najpopularniejsze wersje Techno z silnikiem 1.3 Mild Hybrid (160 KM) z lat 2022-2023 to wydatek rzędu 120 000 - 140 000 złotych. Topowe wersje Iconic Esprit Alpine z napędem E-Tech Full Hybrid 200 KM i systemem 4Control to wciąż wydatek powyżej 150 000 złotych, ale i tak jest to znacząca oszczędność w stosunku do ceny nowego egzemplarza.

Zalety Renault Austral

  • nowoczesny, przyciągający wzrok design;

  • fantastyczne, świetnie wykonane i technologicznie zaawansowane wnętrze (system OpenR z Google);

  • wysoki komfort podróżowania i świetne wyciszenie kabiny;

  • bardzo praktyczne rozwiązania (przesuwana kanapa, duży bagażnik);

  • oszczędne i dynamiczne zelektryfikowane jednostki napędowe;

  • znakomita zwrotność i stabilność w wersjach z systemem 4Control;

  • wysoki poziom bezpieczeństwa (5 gwiazdek Euro NCAP).

Wady Renault Austral

  • wciąż stosunkowo wysokie ceny na rynku wtórnym;

  • brak w ofercie silników Diesla i mocnych, tradycyjnych jednostek benzynowych;

  • charakterystyczna praca skrzyni biegów w wersji E-Tech wymaga przyzwyczajenia;

  • twardość zawieszenia może być odczuwalna na dużych, 20-calowych felgach;

  • automatyczna skrzynia biegów X-Tronic (CVT) nie każdemu przypadnie do gustu.

Support Ukraine