W mniej niż rok podwoili liczbę zamówień. Auto produkowane w Polsce to prawdziwy hit

4 miesiące temu - 29 lipca 2025, moto.pl
W mniej niż rok podwoili liczbę zamówień. Auto produkowane w Polsce to prawdziwy hit
To się nazywa mieć rozmach. Jak informuje koncern Stellantis, liczba zamówień na produkowanego w Tychach Jeep Avengera w ciągu niespełna roku podwoiła się! Co więcej, sympatyczny crossover osiągnął właśnie sprzedażowy kamień milowy.

Jeep Avenger w ciągu dwóch lat sprzedał się w liczbie 200 tys. egzemplarzy. Model oferowany jest w czterech wariantach napędowych. Zainteresowanie wersją elektryczną wzrosło o 16 proc. 3 na 4 wybierających Avengera to nowi klienci marki

Wprowadzony na rynek w 2023 roku Jeep Avenger okazał się dla działającej pod skrzydłami koncernu Stellantis amerykańskiej marki strzałem w dziesiątkę. Od momentu swojego debiutu model zyskał już spore grono odbiorców — w ciągu dwóch lat sprzedano ponad 200 tys. egzemplarzy. Oczywiście, duża w tym zasługa wariantów hybrydowych i spalinowych. Jak jednak pokazują rynkowe wyniki, wersja elektryczna zyskuje na popularności. 

Jeep Avenger z 200 tys. sprzedanych egzemplarzy. Wizerunkowy strzał w dziesiątkę? 

Miejski crossover oferowany jest w czterech wariantach napędowych. Pod maską może znaleźć się 100-konny benzynowy silnik 1,2 l lub hybryda o mocy systemowej 110 KM (silnik spalinowy plus elektryczna jednostka rozwijająca 28 KM). W przypadku tych wersji napęd przekazywany jest na przednią oś. Dla poszukiwaczy przygód, a raczej osób, które potrzebują od czasu do czasu zjechać z gładziutkiego asfaltu na nieco bardziej wymagający teren, przewidziano hybrydowy wariant 4XE z napędem 4x4. W tym przypadku samochód odznacza się mocą 145 KM (dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi). Gamę zamyka wersja z napędem elektrycznym o mocy 156 KM. 

Tak skonstruowana gama pozwala dostosować pojazd pod potrzeby różnorodnej klienteli, a tym samym sprzyja pozyskiwaniu nowych odbiorców. Jak stwierdził Fabio Catone, dyrektor marki Jeep na region Rozszerzonej Europy, liczba zamówień na Avengera podwoiła się w mniej niż rok. "O 16 proc. wzrosły zamówienia na pojazdy elektryczne (BEV), a o 50 proc. na hybrydowe. Zelektryfikowane modele cieszą się obecnie aż 66 proc. udziałem w preferencjach klientów" – dodaje przedstawiciel koncernu Stellantis.

Skuteczna kampania reklamowa. 3 z 4 kupujących Avengera to nowi klienci 

Producent stara się przedstawić Avengera jako pojazd stworzony dla osób aktywnie spędzających wolny czas. Zresztą sam wizerunek marki, jak również prezencja sympatycznego crossovera, bardzo w tym pomaga. Jak widać, starania przyniosły oczekiwany skutek. Jak wynika z danych amerykańskiego producenta, 3 na 4 osoby kupujące Avengera to nowi klienci marki. Co więcej, zmieniła się również nieco struktura grupy odbiorczej — obniżył się średni wiek klientów, a także zwiększył się udział kobiet wśród nabywców. 

Jak prezentuje się cennik? Za najtańszego Avengera z silnikiem 1,2 l i manualną skrzynią biegów zapłacimy 111 300 zł. Hybrydowa wersja została wyceniona na 121 300 zł, a wariant 4XE z napędem 4x4 to już koszt min. 144 600 zł. Najdroższa pozostaje wersja elektryczna — cennik startuje od poziomu 169 400 zł.

Support Ukraine