W maju SUV z Rumunii znowu zameldował się na pierwszym miejscu.
W maju tego roku polskie urzędy komunikacji zarejestrowały łącznie 21 149 aut osobowych, czyli aż o 55,1 proc. mniej niż w maju 2019 r. To ogromny spadek liczby rejestracji, ale warto zaznaczyć, że w maju rynek w końcu odbił się od dna - Polacy kupili więcej nowych samochodów niż w kwietniu, a dealerzy odnotowali zwiększone zainteresowanie. Najpopularniejszymi samochodami były Skoda Fabia, Toyota Corolla oraz Skoda Octavia. Mówimy tu jednak o całym rynku, a na tym dominują oczywiście zakupy firm. Teraz przyjrzymy się samochodom, które wybierali klienci indywidualni. Często mówi się, że takie zestawienia prezentują "ulubione auta Kowalskiego".
Ze statystyk Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR wynika, że na szczyt powraca Dacia Duster. SUV rumuńskiej marki (należącej do Renault) dominował w podobnych zestawieniach w zeszłym roku, ale w tym, przynajmniej na początku, jego sprzedaż lekko spadła. Duster dał się wyprzedzić m.in. toyotom, które notowały wręcz znakomite wyniki, nawet podczas niedawnego kryzysu. Japońska marka dalej radzi sobie świetnie, ale w maju to Duster okazał się numerem 1. Tak prezentuje się najpopularniejsza dziesiątka zeszłego miesiąca:
W całym 2020 r. nie ma mocnych na Toyotę
W maju 2020 r. polscy klienci indywidualni zarejestrowali 6 485 nowych samochodów (-51,1 proc.). Jeżeli spojrzymy na cały rok, to spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. jest trochę mniejszy i wynosi 38,8 proc. Liczba zarejestrowanych aut to 46 014 egzemplarzy. W skali całego roku widać wspomnianą dominację Toyoty.
Podobne wiadomości