Tyle trzeba zapłacić za ekskluzywną odmianę modelu ID.3 dostępną tylko w przedsprzedaży. To model z mocniejszym 204-konnym silnikiem i akumulatorami o średniej z trzech zapowiadanych pojemności, wynoszącej 58 kWh, która ma zapewnić zasięg do 420 km.
Taki VW ID.3 1st kosztuje dokładnie 167 190 zł, a jego właściciele za odwagę zostaną nagrodzeni możliwością darmowego ładowania akumulatorów przez pierwszy rok, pod warunkiem, że będą to robić na stacjach współpracujących z usługi We Charge stworzonej przez Volkswagena oraz, że nie przekroczą 2 mWh. Dotyczy to również stacji sieci szybkiego ładowania IONITY Power Charging.
Dostępne są też dwie droższe wersje wyposażenia: ID.3 1st Plus za 194 390 zł oraz ID.3 1st Max, kosztujący 215 990 zł. Ich parametry techniczne są takie same, ale dodatkowo mają między innymi system multimedialny z możliwością obsługi głosowej i nawigacyjny, inteligentne reflektory IQ.Light (ID.3 1st Plus), a nawet szklany panoramiczny dach i wyświetlacz przezierny HUD (ID.3 1st Max).
Ten ostatni nie ma jeszcze funkcjonalności rozszerzonej rzeczywistości, o której pisaliśmy niedawno. Zostanie ona uzupełniona, gdy tylko Volkswagen upora się z problemami związanymi z oprogramowaniem.
Wszystkie wersje ID.3 1st mają specjalne oznaczenia na kierownicy, pedałach i tylnych słupkach, dzięki któremu będą unikalne, ale ich klienci nie skorzystają z rządowych dopłat. Ceny takich modeli są zbyt wysokie, aby o nie wnioskować. Taka szansa będzie dopiero, gdy Volkswagen rozpocznie zbieranie zamówień na regularnie wytwarzane wersje ID.3.
Producent obiecał, że cena najtańszej nie przekroczy 130 tys. zł, ale aby skorzystać z dopłat musiałby kosztować mniej niż 125 tys. zł. To możliwe wyłącznie w przypadku odmiany z najsłabszym silnikiem elektrycznym (150 KM) oraz akumulatorami o najmniejszej pojemności - 45 kWh, która ma pozwalać na przejechanie do 330 km zgodnie z procedurą pomiaru WLTP.
W tym samym czasie w sprzedaży powinna znaleźć się też topowa wersja ID.3 z 204-konną jednostką napędową oraz akumulatorami o pojemności 77 kWh, które mają zapewnić zasięg do 550 KM. Cena takiej odmiany z pewnością będzie wysoka.
Podobne wiadomości