Znamy ceny Volkswagena ID.3. Dopłat nie będzie

2 lata temu - 22 czerwca 2020, moto.pl
Znamy ceny Volkswagena ID.3. Dopłat nie będzie
Przynajmniej na razie. Producent wreszcie ujawnił polskie ceny swojego pierwszego elektrycznego modelu nowej generacji. Volkswagen ID.3 wersji 1st kosztuje 167 tys. zł

Tyle trzeba zapłacić za ekskluzywną odmianę modelu ID.3 dostępną tylko w przedsprzedaży. To model z mocniejszym 204-konnym silnikiem i akumulatorami o średniej z trzech zapowiadanych pojemności, wynoszącej 58 kWh, która ma zapewnić zasięg do 420 km.

Taki VW ID.3 1st kosztuje dokładnie 167 190 zł, a jego właściciele za odwagę zostaną nagrodzeni możliwością darmowego ładowania akumulatorów przez pierwszy rok, pod warunkiem, że będą to robić na stacjach współpracujących z usługi We Charge stworzonej przez Volkswagena oraz, że nie przekroczą 2 mWh. Dotyczy to również stacji sieci szybkiego ładowania IONITY Power Charging.

Dostępne są też dwie droższe wersje wyposażenia: ID.3 1st Plus za 194 390 zł oraz ID.3 1st Max, kosztujący 215 990 zł. Ich parametry techniczne są takie same, ale dodatkowo mają między innymi system multimedialny z możliwością obsługi głosowej i nawigacyjny, inteligentne reflektory IQ.Light (ID.3 1st Plus), a nawet szklany panoramiczny dach i wyświetlacz przezierny HUD (ID.3 1st Max).

Ten ostatni nie ma jeszcze funkcjonalności rozszerzonej rzeczywistości, o której pisaliśmy niedawno. Zostanie ona uzupełniona, gdy tylko Volkswagen upora się z problemami związanymi z oprogramowaniem.

Wszystkie wersje ID.3 1st mają specjalne oznaczenia na kierownicy, pedałach i tylnych słupkach, dzięki któremu będą unikalne, ale ich klienci nie skorzystają z rządowych dopłat. Ceny takich modeli są zbyt wysokie, aby o nie wnioskować. Taka szansa będzie dopiero, gdy Volkswagen rozpocznie zbieranie zamówień na regularnie wytwarzane wersje ID.3.

Producent obiecał, że cena najtańszej nie przekroczy 130 tys. zł, ale aby skorzystać z dopłat musiałby kosztować mniej niż 125 tys. zł. To możliwe wyłącznie w przypadku odmiany z najsłabszym silnikiem elektrycznym (150 KM) oraz akumulatorami o najmniejszej pojemności - 45 kWh, która ma pozwalać na przejechanie do 330 km zgodnie z procedurą pomiaru WLTP.

W tym samym czasie w sprzedaży powinna znaleźć się też topowa wersja ID.3 z 204-konną jednostką napędową oraz akumulatorami o pojemności 77 kWh, które mają zapewnić zasięg do 550 KM. Cena takiej odmiany z pewnością będzie wysoka.

Support Ukraine