Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły trzy powiadomienia polskiego oddziału KIA ws. awarii występujących w modelach:
W samochodach - jak przekazał producent - występuje wyciek płynu hamulcowego. Może on prowadzić do zwarcia, które powoduje przeciążenie elektryczne w systemie ABS. "Stan ten może spowodować pożar w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu" - ostrzega KIA. Objawem awarii jest zapalona kontrolka, dym i zapach spalenizny wydobywające się z komory silnika.
Producent zapewnił, że posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w Autoryzowanej Stacji Obsługi w celu zainstalowania nowych bezpieczników. Rzecznik KIA Monika Krzesak powiedziała PAP, że właściciele będą mogli zgłosić się do ASO w wygodnym dla siebie terminie i każdy z nich zostanie odpowiednio powiadomiony o zaistniałej sytuacji. Ponadto przekazała, że na tę chwilę stację obsługi przygotowują się do wykonania potrzebnych prac.
Łącznie kampanią naprawczą objętych ma zostać 16 tys. 882 aut, z czego ponad 14 tys. to modele Rio, ok. 1,2 tys. - Optima, a ok. 1,3 tys. - Sorento.