Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło w październiku 2020 r. chęć zbudowania polskiego samochodu dostawczego z napędem elektrycznym. Planowany budżet oferowany w tej sytuacji przez rząd wynosi 52 mln zł.
Elektryczny dostawczak
Przedsięwzięcie nazwane "e-Van – uniwersalny pojazd dostawczy o napędzie elektrycznym kat. N1" to projekt Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Zakłada on zaprojektowanie i budowę pojazdu dostawczego, który będzie wykorzystywał wodorowe ogniwa paliwowe jako źródło energii elektrycznej, a tym samym napędu. Polskie dostawczaki na wodór mają ważyć nie więcej niż trzy i pół tony, a ich ładowność ma wynosić do 1000 kilogramów.
FSO Syrena wyprodukuje elektrycznego dostawczaka
Z początkiem lutego na facebookowym profilu FSO Syrena w Kutnie pojawiła się informacja, że polski producent przeszedł selekcję pierwszego etapu programu "e-Van". Zatem prawdopodobnie to FSO Syrena zajmie się produkcją polskiego dostawczaka na wodór. Pojazd ma być przeznaczony dla firm z branży kurierskiej, pocztowej, odstaw ostatniego kilometra, służb sprzątających tereny miejskie itp.