To wzrost o 7,5 proc. w odniesieniu do lipca 2022 roku, jednak to wcale nie znaczy, że jest to liczba rekordowa. To raczej odbicie od dna – rok temu rejestrowano w Polsce najmniej używanych aut sprowadzanych z zagranicy, licząc od wejścia Polski do UE.
Według danych Samaru lipiec jest trzecim z rzędu miesiącem, w którym import używanych samochodów z zagranicy trzyma się na poziomie 66,5-67,5 tys. sztuk.
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku import używanych samochodów osobowych i dostawczych wyniósł 452 tys. 879 sztuki, o 2,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród tych pojazdów zdecydowaną większość stanowią samochody osobowe – to 414 tys. 92 auta.
Wiek sprowadzanych samochodów nie rośnie już tak drastycznie jak w przeszłości, ale może szokować – to już średnio ponad 13 lat (dokładnie 13,09). W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi wiek ten zbliża się do 14 lat – to obecnie średnio 13,93 r.
Wśród najpopularniejszych marek na czele jest Volkswagen, zaś najpopularniejszym modelem jest Audi A4. Na drugim miejscu są (praktycznie na tym samym poziomie) Volkswagen Golf i Opel Astra.
Podobne wiadomości