Równie znaczący wzrost Skoda osiągnęła zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak i flotowych. Najchętniej wybieranym przez Polaków samochodem pozostaje Skoda Octavia.
Cały rynek samochodów w sierpniu wyniósł 28 332 sztuki, co oznacza wzrost do sierpnia 2015 o 20,25%. Skoda jeszcze wyprzedza ten udany trend. W sierpniu polskie drogi wzbogaciły się o kolejne 3 334 nowe Skody. To wynik lepszy aż o 30,9% od analogicznego okresu w roku 2015, dzięki czemu udział lidera w całym rynku wzrósł do 11,8%. Na przestrzeni pierwszych ośmiu miesięcy roku, Skoda dostarczyła polskim klientom w sumie 33 888 samochodów. To o blisko 15% więcej, niż w tym samym okresie w roku 2015. Daje to marce udział w rynku na poziomie aż 12,5%. Oznacza to, że co ósmy samochód zarejestrowany w Polsce od początku tego roku pochodził od Skody.
Wyniki są zasługą wysokich wzrostów zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych – w porównaniu do sierpnia 2015 wyniki w tych kategoriach podniosły się o odpowiednio 33,5% oraz 30,2%.
Najpopularniejszym samochodem polskiego rynku niezmiennie pozostaje Skoda Octavia, która przez cały czas tylko zwiększa swoje powodzenie: osiągając w sierpniu wynik 1 144 zarejestrowanych nowych sztuk poprawiła swój wynik o kolejne 19,4% w stosunku do analogicznego okresu z roku 2015. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli w Polsce w sierpniu znalazły się także notujące imponujące wzrosty modele Fabia (wzrost o 22%) oraz Rapid (wzrost aż o 77,1%). Zestawiając pierwsze osiem miesięcy w roku we wspólnej klasyfikacji, przewaga Octavii jest jeszcze wyraźniejsza: od stycznia do sierpnia zarejestrowano w Polsce już w sumie 10 985 nowych egzemplarzy tego modelu, czyli o 16,6% więcej niż rok temu i o ponad 1 000 sztuk więcej od drugiego modelu w tym zestawieniu, którym także jest Skoda – niewiele mniej popularny model Fabia.
„Utrzymując pozycję lidera, Skoda szykuje się do kolejnej ofensywy" – zapowiada Michał Cabaj, Kierownik ds. PR marki Skoda „Przygotowujemy się do premiery modelu Kodiaq, pierwszego samochodu Skody w bardzo ważnym obecnie segmencie dużych SUV-ów. Wraz z nim, Skoda w Polsce będzie posiadała jeszcze silniejszą ofertę, trafiającą do większej liczby odbiorców".
„Skoda pozostaje na kursie do zrównoważonego rozwoju" – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu Skody ds. Sprzedaży i Marketingu. „Sprzedaż naszego flagowego modelu Superb jest ponad dwukrotnie wyższa, co wskazuje na fakt, że ciągle zdobywamy nowe grupy odbiorców."
Dostarczając 29 000 samochodów w Europie Zachodniej, Skoda zanotowała wzrost w tej części kontynentu o 7%. Czeska marka zanotowała dwucyfrowe wzrosty we Francji, Włoszech, Holandii, Austrii, Portugalii i Szwecji. Na kluczowym dla marki rynku niemieckim zanotowała wzrost o 3,6%, do 12 100 samochodów.
W tym samym czasie w Europie Centralnej swoje nowe czeskie samochody otrzymało 13 100 klientów – to więcej o 6,9% niż przed rokiem. Obok Polski, drugim czołowym odbiorcą pozostaje tutaj rodzimy rynek marki. ŠKODA dostarczyła w Republice Czeskiej 6 400 samochodów.
Ważny wzrost marka zanotowała także na odradzającym się rynku rosyjskim: w sierpniu dostarczyła tam 2 400 samochodów, o 5,4% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż Skody rośnie także w innych częściach świata: Turcji (wzrost o 39%), Izraelu (wzrost o 7,8%) i Chinach. Największy rynek Skody na świecie przyjął w sierpniu aż 26 000 czeskich samochodów, co stanowi imponujący wzrost aż o 36,1% wobec tego okresu w roku 2015.
Podobne wiadomości