Poczta Polska zmienia samochody. Wybrała chińskie elektryki

1 rok, 2 miesiące temu - 24 sierpnia 2023, moto.pl
Poczta Polska zmienia samochody. Wybrała chińskie elektryki
Poczta Polska zamówiła 25 elektrycznych samochodów dostawczych. Łączna wartość kontraktu to prawie 4 mln zł.

Co dziwne państwowa firma nie wybrał europejskiej marki, ale zdecydował się na chińskie dostawczaki Maxus e-Deliver 3.

Poczta Polska małymi kroczkami modernizuje flotę swoich. Najnowszy kontrakt na 25 nowych aut dostawczych z napędem elektrycznym wygrała firma leasingowa Arval. W ramach niego szeregi Poczty Polskiej zasili 25 elektrycznych at dostawczych chińskiej firmy Maxus. Co prawda marka ta dopiero wchodzi na rynek Polski, ale nie oznacza to, że jest to jej debiut na rynku europejskim. Maxus od pewnego czasu działa już na rynku norweskim i całkiem nieźle sobie tam rodzi.

Jak wyjaśnia Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej, spółka zdecydowała się na wynajem samochodów elektrycznych z powodu oszczędności, z troski o jakość powietrza, ograniczenie emisji CO2, zmniejszenia natężenia hałasu, ale również z chęci zapewnienia pracownikom bardziej komfortowych warunków pracy.

Kontrakt na wynajem pojazdów między Pocztą Polską a Arval został podpisany na podstawie przetargu rozstrzygniętego w maju bieżącego roku. Umowę zawarto na okres 36 miesięcy i obejmuje kompleksowy pakiet serwisowy, ubezpieczenie pojazdów oraz sezonową wymianą opon. Kurierzy Poczty Polskiej będą korzystać z nowych samochodów w całej Polsce. Co ciekawe Poczta Polska skorzysta także z rządowego programu „Mój elektryk".

Maxus e-Deliver 3 – jakie parametry mają nowe auta Poczty Polskiej?
Chiński producent chwali się, że MAXUS e-Deliver 3 był pierwszym samochodem dostawczym, które były od początku projektowany jako pojazd elektryczny, a nie jest modyfikacją wersji spalinowej. Producent twierdzi, że dzięki temu udało się zredukować masę i tym samym zaoferować większą ładowność. Tu warto jednak dodać, że aktualnie dostawczak Maxusa nie jest jedynym pełnokrwistym dostawczym elektrykiem. Do salonów wjeżdża m.in. towarowa wersja ID Buzz, jednak wiadomo już, że będzie znacznie droższa od e-Delivery 3.

Chiński auto dostawcze występuje w dwóch różnych długościach, z przestrzenią ładunkową o pojemności 4,8 lub 6,3 m³ oraz ładownością do 930 kg, z możliwością ciągnięcia przyczepy do 1025 kg. Auto wyposażone jest m.in. w automatyczną klimatyzację, Apple Carplay i kamerę cofania. Auta wyposażone są w silnik elektryczny o mocy 90 KW i baterię o pojemności 50,2 kWh. Zasięg pojazdu w zakresie około 371 km (WLTP mieszany) co jest wynikiem lepszym niż u konkurencji.

Support Ukraine