
Firma Eko-Okna specjalizująca się w produkcji okien, drzwi i ogrodzeń, przechodzi zmiany. W czerwcu z firmy odeszło blisko tysiąc pracowników, wstrzymano również produkcję w nowym zakładzie w Kędzierzynie-Koźlu, otwartym wiosną z dużym rozmachem. Zarząd spółki w oficjalnych komunikatach podkreśla, że prowadzone działania mają charakter reorganizacyjny i są reakcją na spowolnienie rynku eksportowego. Część maszyn i pracowników przeniesiono do Kornic pod Raciborzem, co według narracji prowadzonej przez firmę jest dostosowaniem się do sezonowego spadku popytu.
Eko-Okna masowo wyprzedają pojazdy
Śląskie przedsiębiorstwo wyraźnie przechodzi trudny okres, co budzi niepokój u osób zatrudnionych. Oliwy do ognia dolewa fakt wystawienia na sprzedaż wielu pojazdów należących do firmy - od aut służbowych wykorzystywanych przez pracowników wyższego szczebla po wielotonowe zestawy drogowe. Ogłoszeniom można się przyjrzeć na platformie Otomoto.
Serwis 40ton.net informuje, że decyzja o sprzedaży pojazdów związana jest z wewnętrznymi zmianami w strukturze logistycznej Eko-Okien. Firma ogranicza swoją działalność transportową, a znaczną część zleceń zamierza powierzyć podwykonawcom odpowiadającym za logistykę. To efekt zarówno przekształceń operacyjnych, jak i rosnących kosztów utrzymania własnej floty. Zmiana strategii może mieć związek z dążeniem do optymalizacji kosztów i skupieniem się na podstawowej działalności produkcyjnej.
Jakie pojazdy można kupić?
W ofercie znajduje się kilkadziesiąt kompletów składających się z ciągników siodłowych MAN TGX oraz naczep marki Schwarzmuller. Większość zestawów pochodzi z roczników 2021–2023, co oznacza, że są to wciąż nowoczesne, w pełni sprawne pojazdy spełniające normy emisji Euro 6. Do najstarszych zestawów (roczniki 2014–2016) należą konfiguracje na bazie Scanii R410 Highline, z zabudowami i przyczepami marki Wecon. Są także ciężarówki DAF XF Space Cab z rocznika 2016. Najnowsze zestawy z rocznika 2023 dotyczą samochodów na bazie Iveco S-Way.
Niektóre ciężarówki mają już przejechane po 500–600 tys. km, ale – jak zapewnia firma – były regularnie serwisowane i utrzymywane w dobrym stanie technicznym. Część zestawów oferowana jest z możliwością leasingu, co może być szczególnie atrakcyjne dla mniejszych przewoźników, jak i firm spedycyjnych. Ponadto nie brakuje sprzedawanych samochodów osobowych, a wśród nich są modele średniej klasy, takie jak Ford Mondeo, Volkswagen Passat czy Volkswagen Arteon. Uwagę przyciąga także luksusowy minivan – Lexus LM 350h w białym kolorze nadwozia.
Wyprzedaż przyciąga uwagę rynku
Ofensywa sprzedażowa Eko-Okien odbiła się szerokim echem w środowisku transportowym. Pojawiły się komentarze, że taka liczba dobrze wyposażonych i zadbanych zestawów może mocno wpłynąć na rynek wtórny ciężarówek w Polsce. Sprzęt oferowany jest w rozsądnych cenach – znacznie niższych niż fabrycznie nowe pojazdy – co zwiększa jego atrakcyjność.
Podobne wiadomości