W podstawie elektryczny pojazd ma napęd na tylną oś i legitymuje się mocą 286 KM. Mocniejsza wersja ma 340 KM i napęd na cztery koła. Cena startuje od 227 770 zł, a w promocji przy uwzględnieniu dopłaty w programie "Mój elektryk" od 189 020 zł.
Współczesny Ford Capri został oficjalnie wprowadzony na rynek. Auto z niedużego coupe ewoluowało do sporych rozmiarów SUV-a coupe, pełnego praktycznych rozwiązań i zaawansowanych technologii. Pojazd powstaje na modułowej platformie MEB opracowanej przez Grupę Volkswagen, a co za tym idzie wykorzystuje napęd w pełni elektryczny stosowany w wielu modelach samochodów niemieckiego koncernu. Tym samym to też bardzo bliski krewniak Forda Explorera nowej generacji.
Wnętrze charakteryzuje minimalistyczny styl harmonizujący z cyfrowymi rozwiązaniami. Łatwo także dostrzec sportowo wyprofilowane, jednoczęściowe fotele. Kabina jest obszerna, a lista wyposażenia podnoszącego komfort zawiera sporo pozycji. Przestrzeń bagażowa oferuje do 572 litrów pojemności. Pod przednim podłokietnikiem wygospodarowano miejsce na 17-litrowy schowek. Ciekawym rozwiązaniem jest też skrytka na podręczne przedmioty, zlokalizowana za przesuwnym centralnym ekranem dotykowym.
Ford Capri do wyboru w dwóch wersjach napędu
Oferta na początek zawiera dwie wersje napędu. Pierwszą jest tylnonapędowa o mocy 286 KM. Drugą jest dwusilnikowa z napędem na cztery koła o mocy 340 KM. Akumulator litowo-jonowy różni się pod kątem pojemności użytecznej. Przy RWD ma pojemność 77 kWh i moc ładowania do 135 kW, a przy AWD 79 kWh i moc ładowania do 185 kW.
W praktyce przy ładowaniu prądem stałym można uzupełnić energię w zakresie od 10 do 80 proc. w czasie 26-28 minut. Na jednym ładowaniu Ford Capri RWD legitymuje się zasięgiem 627 km. Wariant AWD przejedzie do 592 km. Mocniejsza 340-konna wersja dwusilnikowa zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy. Słabszy 286-konny wariant osiąga setkę w 6,4 s.
Ford Capri - cena w Polsce
Podstawowym bezpłatnym lakierem jest żółty Vivid Yellow. Kolor biały wymaga dopłaty 1500 zł, czarny i szary to wydatek 3000 zł, a niebieski lub czerwony to koszt 4500 zł. Pompa ciepła wymaga dopłaty 6300 zł.
Bogate wyposażenie
W podstawie Capri można liczyć m.in. na: system dostępu bezkluczykowego, podgrzewane przednie fotele ustawiane w 12 kierunkach i podgrzewaną kierownicę, podgrzewane lusterka, dwustrefową klimatyzację, fotel kierowcy z funkcją masażu i pamięcią pozycji. System SYNC Move pozwala na płynne przesuwanie 14,6-calowego ekranu multimediów w górę i w dół, w celu uzyskania najbardziej optymalnej pozycji odpowiadającej kierowcy. Smartfony łączą się z systemem bezprzewodowo za pośrednictwem Android Auto i Apple CarPlay. Standardowym wyposażeniem jest również bezprzewodowa ładowarka smartfonów. W kwestii bezpieczeństwa w Capri montowanych jest 12 czujników ultradźwiękowych, 5 kamer i 3 radary, które obsługują zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.
Za dopłatą do wersji Capri Premium można zyskać otwieranie klapy bagażnika gestem, matrycowe światła LED z funkcją automatycznych świateł drogowych, oświetlenie nastrojowe w kabinie 10-,głośnikowy zestaw audio firmowany przez B&O czy większe 20-calowa koła (w podstawie montowane są 19-calowe). W opcji za dopłatą 4800 zł dostępne są felgi w rozmiarze 21". Co ciekawe, bez względu na wersję wyposażenia, Ford stosuje w Capri felgi o różnej szerokości - obręcze z tyłu są nieznacznie szersze niż z przodu. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.
Podobne wiadomości