Popularność Qashqaia doskonale widać w ogłoszeniach. Na nabywców czeka prawie 700 aut z drugiej ręki. Ponad połowa z nich pochodzi z polskiej sieci sprzedaży, co dobrze rokuje przy poszukiwaniach samochodu dla siebie. Najtańsze auta z początku produkcji kosztują nieco ponad 40 tys. zł. W tej cenie nie ma co liczyć na bogate wyposażenie, ale można trafić na egzemplarz z przebiegiem poniżej 100 tys. km. Na drugim końcu tabeli mamy auta sprzedawane przez autoryzowane salony Nissana. Najczęściej są to samochody podemonstracyjne, kosztujących 10-15% mniej od aut fabrycznie nowych. Licznik Qashqaia z największym przebiegiem, jaki znaleźliśmy, wskazywał niecałe 300 tys. km.
Poszukując auta z automatem, warto wiedzieć, jakie skrzynie były montowane w poszczególnych wersjach silnikowych. Bezstopniowe CVT znajdziemy w benzynowym 1.2 i 1.6 oraz w 1.6-litrowym dieslu. Dwusprzęgłowa przekładnia 7-biegowa pracuje w połączeniu z 1.3-litrową jednostką benzynową oraz z 1.5-litrowym, 115-konnym dieslem. Zawieszenie auta jest zestrojone sztywno, co wpływa na ograniczony komfort podróży. Układ kierowniczy mimo, że działa dość lekko, to daje niezłą informację zwrotną z przednich kół. Nie ma doniesień o awariach silników. Zarzuty dotyczą ciężko pracujących przekładni manualnych oraz problemów z elektryką. Zdarzają się przypadki nagłego rozładowania akumulatora bez ostrzeżenia nawet w nowych autach.
Polecamy mocniejsze benzyniaki i diesle - sprawdzą się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży po autostradzie.
ZALETY:
WADY: