
Trudno odmówić Chińczykom ambicji. Debiutujący w Polsce (nasz kraj jest pierwszy w UE) Jetour istnieje zaledwie kilka lat. Firma rozpoczęła działalność w 2018 r. (należy do giganta Chery Automobile), a już ma w gamie kilkanaście modeli samochodów. Na dodatek mierzy w największych graczy na rynku. Stąd m.in. nowa kolekcja aut terenowych, by rywalizować z takimi legendami jak Land Rover, Nissan i Toyota. A to nie wszystko.
Jetour w pierwszymi trzema modelami samochodów w Polsce (Dashing, X70 Plus i T2) będzie konkurować także z innymi chińskimi producentami obecnymi na naszym rynku. Firma koncentruje się na rynku masowym, co oznacza przede wszystkim najpopularniejsze segmenty i względnie przystępne ceny. A te na początek są dość atrakcyjne. Polski przedstawiciel (Asian Automotive Distribution Center - AADC) wreszcie je zdradził podczas wielkiej gali w Warszawie.
Jetour Dashing. Nie tylko MG ma rywala
Największe nadzieje pokładane są w modelu Jetour Dashing. I to on jako pierwszy wjechał na scenę przed ogromną widownią. To kompaktowy SUV (nadwozie o długości 4,59 m i rozstaw osi sięgający aż 272 cm) dostępny z dwoma silnikami benzynowymi (1,5 l o mocy 156 KM i 1,6 l o mocy 197 KM) i dwusprzęgłowymi przekładniami. Na liście wyposażenia jest m.in. pełne oświetlenie LED, klamki chowane w nadwoziu, zestaw kamer dookoła nadwozia, nagłośnienie z ośmioma głośnikami firmowane przez Sony, ładowarka indukcyjna, klimatyzacja z funkcją jonizacji i system monitorowania jakości powietrza (poziom stężenia pyłów widoczny na wyświetlaczu umieszczonym na drzwiach kierowcy). Potencjalni rywale to m.in. Ford Kuga, Kia Sportage, MG HS, Renault Austral i Volkswagen Tiguan.
Jetour X70 Plus. Spory SUV dla siedmiu osób
Jako drugi wjechał na scenę spory SUV X70 Plus. To dość duże auto (aż 4,72 m długości i 272 cm rozstawu osi), które przynajmniej na początku sprzedaży w Polsce będzie odgrywać rolę flagowego modelu chińskiej marki. Samochód skrywa te same napędy, które zastosowano w modelu Dashing. A to oznacza czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,5 l i 1,6 l (rodzina silników ACTECO koncernu Chery). W obszernej i starannie wykończonej kabinie zmieszczono trzy rzędy siedzeń. Znamienne, że nawet podczas oficjalnej prezentacji nie ukrywano źródła inspiracji. Wiele elementów wyposażenia wnętrza bardzo przypomina to, co znamy ze współczesnych mercedesów.
Jetour T2 - terenowe aspiracje. Najdroższy w całej gamie
Ostatnim samochodem, który pojawił się podczas warszawskiej gali, był terenowy T2. Naturalnie nikt specjalnie nie krył nawiązań do Defendera i Land Cruisera. Dla Jetoura to pierwsza przygoda z pojazdami przygotowanymi do jazdy w terenie (sześć trybów pracy, możliwość jazdy 2WD i 4WD). T2 to terenówka nieco większa od kompaktowych SUV-ów. Samochód mierzy 4,78 m długości i 1,88 m wysokości. Rozstaw osi też jest niemały, gdyż wynosi 2,8 m, więc można oczekiwać większego wnętrza. Co ciekawe, samochód trafi do sprzedaży w naszym kraju tylko z jednym silnikiem. To czterocylindrowy benzynowy motor 2.0T o mocy 254 KM. Diesla nie przewidziano. Szczegółów technicznych i danych m.in. na temat możliwości holowania jeszcze nie ma.
Jetour T2 2.0 7DCT 4WD 254 KM - cena 174,9 tys. zł
Wszystkie samochody Jetour w ramach polskiej dystrybucji prowadzonej przez Asian Automotive Distribution Center (firma jest przedstawicielem także innych chińskich marek: BAIC, Bestune, DFSK, Forthing, Hongqi) objęto gwarancją na okres siedmiu lat z limitem przebiegu do 150 tys. km. Sprzedaż będą prowadzić salony rozmieszczone niemal we wszystkich województwach. Do grudnia 2025 r. sieć dealerów powinna liczyć do 20 salonów. W przyszłym roku planowane jest powiększenie sieci do 30 punktów w całym kraju.
Podobne wiadomości