Chiński koncern wkracza do Polski. Jetour gra ostro. Atrakcyjne ceny i trzy ciekawe modele

3 tygodnie, 4 dni temu - 9 listopada 2025, moto.pl
Chiński koncern wkracza do Polski. Jetour gra ostro. Atrakcyjne ceny i trzy ciekawe modele
Zaczęła się jeszcze ostrzejsza gra o kierowców w Polsce. Do sprzedaży trafiają nowe samochody marki Jetour, która należy do jednego z największych koncernów w Chinach. Nie zabraknie terenówki wzorowanej na Defenderze oraz SUV-a, który będzie konkurował z najpopularniejszymi autami w Polsce, z Kia Sportage i Volkswagenem Tiguanem na czele.

Trudno odmówić Chińczykom ambicji. Debiutujący w Polsce (nasz kraj jest pierwszy w UE) Jetour istnieje zaledwie kilka lat. Firma rozpoczęła działalność w 2018 r. (należy do giganta Chery Automobile), a już ma w gamie kilkanaście modeli samochodów. Na dodatek mierzy w największych graczy na rynku. Stąd m.in. nowa kolekcja aut terenowych, by rywalizować z takimi legendami jak Land Rover, Nissan i Toyota. A to nie wszystko.

Jetour w pierwszymi trzema modelami samochodów w Polsce (Dashing, X70 Plus i T2) będzie konkurować także z innymi chińskimi producentami obecnymi na naszym rynku. Firma koncentruje się na rynku masowym, co oznacza przede wszystkim najpopularniejsze segmenty i względnie przystępne ceny. A te na początek są dość atrakcyjne. Polski przedstawiciel (Asian Automotive Distribution Center - AADC) wreszcie je zdradził podczas wielkiej gali w Warszawie.

Jetour Dashing. Nie tylko MG ma rywala

Największe nadzieje pokładane są w modelu Jetour Dashing. I to on jako pierwszy wjechał na scenę przed ogromną widownią. To kompaktowy SUV (nadwozie o długości 4,59 m i rozstaw osi sięgający aż 272 cm) dostępny z dwoma silnikami benzynowymi (1,5 l o mocy 156 KM i 1,6 l o mocy 197 KM) i dwusprzęgłowymi przekładniami. Na liście wyposażenia jest m.in. pełne oświetlenie LED, klamki chowane w nadwoziu, zestaw kamer dookoła nadwozia, nagłośnienie z ośmioma głośnikami firmowane przez Sony, ładowarka indukcyjna, klimatyzacja z funkcją jonizacji i system monitorowania jakości powietrza (poziom stężenia pyłów widoczny na wyświetlaczu umieszczonym na drzwiach kierowcy). Potencjalni rywale to m.in. Ford Kuga, Kia Sportage, MG HS, Renault Austral i Volkswagen Tiguan.

  • Jetour Dashing 1.5T 6DCT 156 KM - cena 112,9 tys. zł
  • Jetour Dashing 1.6T 7DCT 197 KM - cena 129,9 tys. zł

Jetour X70 Plus. Spory SUV dla siedmiu osób

Jako drugi wjechał na scenę spory SUV X70 Plus. To dość duże auto (aż 4,72 m długości i 272 cm rozstawu osi), które przynajmniej na początku sprzedaży w Polsce będzie odgrywać rolę flagowego modelu chińskiej marki. Samochód skrywa te same napędy, które zastosowano w modelu Dashing. A to oznacza czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,5 l i 1,6 l (rodzina silników ACTECO koncernu Chery). W obszernej i starannie wykończonej kabinie zmieszczono trzy rzędy siedzeń. Znamienne, że nawet podczas oficjalnej prezentacji nie ukrywano źródła inspiracji. Wiele elementów wyposażenia wnętrza bardzo przypomina to, co znamy ze współczesnych mercedesów.

  • Jetour X70 Plus 1.5T 6DCT 156 KM - cena 124,9 tys. zł
  • Jetour X70 Plus 1.6T 7DCT 197 KM - cena 144,9 tys. zł

Jetour T2 - terenowe aspiracje. Najdroższy w całej gamie

Ostatnim samochodem, który pojawił się podczas warszawskiej gali, był terenowy T2. Naturalnie nikt specjalnie nie krył nawiązań do Defendera i Land Cruisera. Dla Jetoura to pierwsza przygoda z pojazdami przygotowanymi do jazdy w terenie (sześć trybów pracy, możliwość jazdy 2WD i 4WD). T2 to terenówka nieco większa od kompaktowych SUV-ów. Samochód mierzy 4,78 m długości i 1,88 m wysokości. Rozstaw osi też jest niemały, gdyż wynosi 2,8 m, więc można oczekiwać większego wnętrza. Co ciekawe, samochód trafi do sprzedaży w naszym kraju tylko z jednym silnikiem. To czterocylindrowy benzynowy motor 2.0T o mocy 254 KM. Diesla nie przewidziano. Szczegółów technicznych i danych m.in. na temat możliwości holowania jeszcze nie ma.

Jetour T2 2.0 7DCT 4WD 254 KM - cena 174,9 tys. zł

Wszystkie samochody Jetour w ramach polskiej dystrybucji prowadzonej przez Asian Automotive Distribution Center (firma jest przedstawicielem także innych chińskich marek: BAIC, Bestune, DFSK, Forthing, Hongqi) objęto gwarancją na okres siedmiu lat z limitem przebiegu do 150 tys. km. Sprzedaż będą prowadzić salony rozmieszczone niemal we wszystkich województwach. Do grudnia 2025 r. sieć dealerów powinna liczyć do 20 salonów. W przyszłym roku planowane jest powiększenie sieci do 30 punktów w całym kraju.

Support Ukraine