Dacia Duster to kompaktowy SUV należący do segmentu C, ceniony za praktyczność, bardzo duży prześwit (217 mm) i przystępną cenę. Nowa generacja Dustera oferuje szeroką gamę napędów, w tym wersję benzynową, 1.0 ECO-G 100 KM z fabryczną instalacją LPG, oraz hybrydę 1.6 HEV Hybrid 140 KM. Jest też tzw. miękka hybryda oparta jest na trzycylindrowym silniku benzynowym 1.2 litra o mocy 130 KM, która występuję opcjonalnie także z napędem 4×4. Samochód wyposażony jest w nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, a także wyróżnia się sporym wnętrzem i bagażnikiem, co czyni go praktycznym wyborem dla rodzin i osób szukających wszechstronnego SUV-a.
Najchętniej wybierane wersje wyposażenia
Kupujący najczęściej sięgali po wyższe wersje wyposażenia, co wskazuje na rosnące oczekiwania względem funkcjonalności i komfortu w tej klasie pojazdów:
Łącznie te dwie wersje stanowią 73% całkowitej sprzedaży, co potwierdza, że Duster w bogatszych wariantach cieszy się największym uznaniem.
Silniki i napęd – co wybierali Polacy?
Klienci Dacii Duster wykazują także zainteresowanie oszczędnymi i ekologicznymi rozwiązaniami:
Duster z napędem na cztery koła wybrało natomiast 21% klientów, co wskazuje na docenienie jego wszechstronności.
Kolory, które przyciągają uwagę
Duster zdobył serca Polaków także pod względem estetyki:
Sandstone – 26% sprzedanych modeli w tym odcieniu.
Szary Schiste – wybór 27% klientów.
Neutralna, elegancka kolorystyka ma podkreślać uniwersalny charakter pojazdu.
Nowa Dacia Duster zgodnie z filozofią marki to niedrogie i przestronne auto, które czerpać ma ze sprawdzonych technologii Renault. najnowszy model jest jednak naszpikowany bardzo zaawansowanymi silnikami hybrydowymi. Pytanie jak na dłuższą metę będą sprawdzać się te napędy. Zasilany gazem motor 1.0 Turbo to sprawdzona jednostka ciesząca się dobrymi opinia, hybrydy są póki co „świeżym tematem”.
Podobne wiadomości