Używany Nissan Juke II. Poznaj wady i zalety zanim kupisz

6 miesięcy, 3 tygodnie temu - 11 maja 2025, Motofakty
Używany Nissan Juke
Używany Nissan Juke
Nissan Juke II to bez wątpienia propozycja dla indywidualistów, poszukujących w miejskim aucie czegoś więcej niż tylko środka transportu. Jego nietuzinkowy design i odważne rozwiązania stylistyczne sprawiają, że Juke wyróżnia się na tle konkurencji i przyciąga spojrzenia. Jaki ma wady i zalety?

Początkowa oferta silnikowa Nissana Juke II była rzeczywiście ograniczona, obejmując tylko jedną jednostkę napędową: 1.0 DIG-T o mocy 117 KM (lub 114 KM po 2020 roku) i momencie obrotowym 180 Nm. Napęd był kierowany na przednie koła, a kierowca miał do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub 7-biegową automatyczną DCT.

Dane techniczne tej jednostki, takie jak przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy i prędkość maksymalna 180 km/h, sprawiały, że Juke II był wystarczająco sprawny do jazdy miejskiej, choć nie dostarczał sportowych wrażeń. Średnie zużycie paliwa w tym wariancie oscylowało wokół 6,3 l/100 km.

Niedawno paleta dostępnych silników została rozszerzona o wersję hybrydową: 1.6 Hybrid o mocy 143 KM i momencie obrotowym 205 Nm (dla silnika elektrycznego). Hybrydowy Juke przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 166 km/h. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie około 5,1 l/100 km w optymalnych warunkach.

Nissan Juke II to wciąż relatywnie nowy model, co w większości przypadków oznacza, że pojazd będzie jeszcze objęty gwarancją producenta. Decydując się na zakup używanego egzemplarza, warto poszukiwać aut regularnie serwisowanych w autoryzowanych stacjach obsługi, z pełną historią przeglądów. Podczas oględzin należy szczegółowo sprawdzić te elementy, które są najbardziej narażone na uszkodzenia w warunkach miejskiej eksploatacji. Szczególną uwagę należy zwrócić na modele wyposażone w duże, nawet 19-calowe felgi i opony o niskim profilu, które są bardziej podatne na uszkodzenia. Porysowane felgi i uszkodzone opony to częste zjawisko, jednak nie powinno ono być zbyt rozległe. Drobne rysy i zadrapania na karoserii są dopuszczalne, ale w przypadku tak młodego auta mogą stanowić argument do negocjacji ceny. Warto również zwrócić uwagę na pracę automatycznej skrzyni biegów, która czasami może delikatnie szarpnąć.

Należy unikać egzemplarzy, w których szarpanie jest wyraźnie odczuwalne.
W dniu publikacji tego tekstu, na popularnej platformie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, dostępnych było około 180 ogłoszeń dotyczących używanego Nissana Juke II. Przykładowo, egzemplarz z 2022 roku, wyposażony w silnik 1.0 DIG-T o mocy 114 KM i z przebiegiem 25 000 km, wyceniany jest na około 95 000 złotych. Natomiast za model z 2024 roku z napędem hybrydowym i przebiegiem 18 000 km, należy zapłacić około 120 000 złotych.

Support Ukraine